Euromarka - Strona Główna
strona główna | szukaj: Szukaj   |  mapa strony
Klub marki światowej
O konkursie
Euromarka-dobra marka
Laureaci
Fotogaleria
Relacje TV
Opinie i Gratulacje
Katalog Eurobrand
Warunki uczestnictwa
Kontakt
Patroni merytoryczni
Program Certyfikujący Marka PL

.

Klub marki światowej » Choice Hotels International

Rozmowa z Hansem-Dieterem Schillerem - Vice Presidentem CHOICE HOTELS EUROPE

 

Panie Prezydencie jakie były początki sieci Choice?

Choice Hotels International powstał przed 60-cioma laty w Ameryce Północnej i jest od tego czasu grupą hotelową, z której korzystają najczęściej podróżujący służbowo i wypoczynkowo. Sieć hoteli Choice stała się popularna przede wszystkim ze względu na pierwszoklasową lokalizację hoteli oraz wyśmienity stosunek ceny do jakości.
Do grupy hoteli Choice należą nastąpujace marki hotelowe:

  • CLARION (wysoki standard i wyśmienity serwis)
  • QUALITY (w średnim segmencie cenowym przy pełnym serwisie)
  • COMFORT (korzystne ceny, komfortowe pokoje)
  • SLEEP INN (innowacyjne wygody, nowoczesny wygląd, 3-gwiazdkowe wyposażenie po 2-gwiazdkowej cenie)

Dzięki tym czterem różnym kategoriom, nasz gość ma możliwość wyboru hotelu według okazji i budżetu swojej podróży, jak również według swojego indywidualnego gustu.

Choice Hotels International was established from 60 years in North America and offers excellent quality accommodation to suit a wide range of budgets, Comfort, Quality, Sleep Inn and Clarion, providing excellent value accommodation coupled with superior levels of service and care.

  • CLARION (first class)
  • QUALITY (mid-priced sector with full service)
  • COMFORT (premium economy sector, value rooms)
  • SLEEP INN (new-builds, ideally located, moderately priced)

Choice Hotels is offering the same reliable quality standards all over the world. The Brand Portfolio makes it possible to choose the right hotel no matter what budget or occasion.

W ilu krajach grupa Choice posiada swoje hotele?

Choice Hotels International jest drugą co do wielkości licencjodającą grupą hotelową na świecie, posiadającą ponad 5.000 hoteli w 43 krajach reprezentowanych w Ameryce, Azji, Europie i Ameryce Północnej Łacińskiej.
Na poszczególnych kontynentach znajdują się reprezentacje Choice Hotels International z własnym zarządzaniem, jak na przykład dla Niemiec i Europy Centralnej jest to Choice Hotels Germany & Central Europe z siedzibą w Monchium, której prezydentem jestem ja, Hans- Dieter Schiller. Opiekuję się wraz ze swoimi pracownikami 70-cioma hotelami w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech i Republice Czeskiej.

Choice Hotels International is the second-largest hotel franchisor in the world with around 5.000 hotels in 43 countries represent in America, Asia Pacific, Europe, North America, Latin America. Choice Hotels Germany & Central Europe with me, Hans- Dieter Schiller as Vice President based in Munich, managed more than 70 hotels in Germany, Austria, Switzerland, Italy and Czech Republic.

W jakich krajach jest reprezentowana grupa Choice Hotels Europe?

Choice Hotels Europe jest reprezentowana w Belgii, Danii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Włoszech, Portugalii, Szkocji, Hiszpanii, Szwajcarii, Czechach, Walii, Norwegii i Szwecji.

Choice Hotels Europe has properties in key locations in Belgium, Denmark, United Kingdom, France, Germany, Ireland, Italy, Portugal, Scotland, Spain, Switzerland, Czech Republic, Wales, Norway und Sweden.

Ile lat trwa budowanie marki?

Budowanie marki to niekończąca się historia- zawsze zależy od tego, gdzie rozpczyna się nowy projekt. Nasze pojedyncze marki: Comfort, Quality i Clarion to bardzo silne i znane marki w USA i wiele podróżujących zna je właśnie z tamtąd.

Brand building is a never ending story- always depending on where you start.
Concerning Choice Hotels- the single brands Comfort, Quality and Clarion are very strong brands in the US and a lot of travellers know the brands from overseas.

Na początku roku 2005 dyrektorem sprzedaży & marketingu grupy hotelowej Choice Hotels Europe został Stuart Leven, który powołał do życia program marketingowy "Commitment to Excellence"- "zobowiązanie do wyśmienitej jakości". Jakie są główne cele wdrażanego programu?

Strategiczna koncepcja tego programu ma na celu, z jednej strony powiększenie grupy hotelowej Choice przez własne, wynajęte lub wypachtowane hotele; z drugiej strony zadaniem jej jest rozszerzenie sieci licencyjnej na całą Europę.

The Marketing Program "Commitment to Excellence" which was created by Stuart Leven is the prelude to a new marketing push. The strategic concept has the aim to gain more own, managed and leased hotels as well as to extend a Franchise network all over Europe.

Jak często są prowadzone badania znajomości marki Choice Hotels Europe oraz zadowolenia z niej klientów?

Takie analizy jak BOS - "Analiza ulepszenia marki"- zostła przeprowadzona poraz pierwszy na rynku europejskim. Te analizy są sensowne tylko wtedy, kiedy osiągnęło się konkretne wymiary, konkretną wielkość- a z ponad 500 hotelami w Europie osiągneliśmy już teraz takie wymiary. Kiedy analizuje się wypowiedzi wszystkich pytanych, to nie wiedzą oni, co to jest Choice Hotels, ale wiedzą i znają nasze poszczególne marki, jak Comfort, Quality, czy Clarion. I to jest to, na czym będziemy się koncentrować w najbliższych latach, kraj po kraju.

This BOS Study - Brand Optimisation Study was the first study for whole the European market- a study is reasonable when you reach a certain dimension - and with more than 500 hotels all over Europe we have this dimension right now. And when you analyse the study you can read it clearly the people don't know the Brand Choice Hotels but are aware of the single brands like Comfort, Quality and Clarion. And that is where we will focus on in the next years country by country.

W czerwcu 2005 IMI International przeprowadziła analizę ulepszenia marki- "Optimazation Study". Jakie są jej wyniki?

Celem "Optimization Study", przeprowadzonej w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji, było wykrycie i zanalizowanie sposobu podróżowania gości oraz ich znajomość i zadowolenie z hoteli grupy Choice.
I tak okazało się, że 77% podróżujących służbowo wybiera hotel ze wzgledu na jego położenie. Dla podróżujących w celach wypoczynkowych ważna jest w 66% cena, następnie dogodna lokalizacja hotelu.
Około 18% pytanych podało, że znają poszczególne marki hoteli Choice, przy czym 12% rzeczywiście z nich korzysta, a 11% jest z nich również zadowolona. Oznacza to, że około 66% wszystkich znających hotele Choice, korzysta również z ich usług, a około 93% użytkowników jest zadowolona z hoteli grupy Choice. To fantastyczna liczba! Ta silna zależność między znajomością naszych hoteli i zadowoleniem z nich, jest obca naszym konkurentom. Ze znanych dużych sieci hotelowych korzysta około 60% znających tę markę, przy czym tylko 60% jest z nich zadowolona. Świadczy to o tym, że nie zawsze znajomść marek hotelowych idzie w parze z zadowoleniem z nich.

The research was completed to determine the position, impact and relative effectiveness of the Choice Hotels Europe current brand offerings in the selected markets of the UK, France and Germany.
Beyond the respondents from Germany you can say that the knowledge of the single brands of Choice Hotels not very well known. Only 18% of the respondents told the single brands whereas 12% of them are actually using a hotel of the chain and 11% are satisfied with the single brands. That means that 66% of people knowing the hotels actual are using the hotels. 93% of the users are satisfied with the hotels. This close promotion between brand awareness and satisfaction with the hotels is not given by other competitors.
Only 60% of people knowing another brand are using then and only 62% are satisfied with the hotels.

Jakie są Państwa plany związane z rynkiem polskim?

Chętnie rośniemy i rozwijamy się w krajach Europy Wschodniej i cały czas szukamy dogodnych lokalizacji dla naszych hoteli, a w związku z tym, odpowiednich partnerów dla właściwego rozwoju naszej strategii.

We are expanding to the eastern European countries and looking for the right properties. We do get a lot of offers and are looking for the right partner to persuid a suitable development strategy.

Dziękuję za rozmowę, mam nadziej, że niebawem będziemy mogli korzystać z Państwa Sieci w Polsce, czego serdecznie Państwu życzę - MK.






Istota marki

Dr Jacek KALL
Katedra Marketingu Produktu
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

...»



Wspólnotowe znaki towarowe łatwiej,

ale nie taniej
»


W obronie marki
Andrzej Malinowski
Prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich


Marka to nie tylko znak towarowy, ale przede wszystkim - jeden z głównyc...»



Transgraniczna ochrona znaków towarowych

Ewa Kacperek - radca prawny
Kancelaria SALANS


 
   
 
   
 
   
     
 



EUROMARKA© Wszelkie prawa zastrzeżone. Warszawa 2004
EUROMARKA i wszystkie związane tytuły, logo i oznaczenia są znakami towarowymi - ZASTRZEŻONE - Warszawa 2004
Strona główna | Mapa strony

designed by VENTI

O konkursie | Laureaci | Laureaci | Fotogaleria | Fotogaleria | Relacje TV | Opinie i Gratulacje | Katalog Eurobrand | Warunki uczestnictwa | Kontakt | Patroni merytoryczni | Najwyższa Jakość
statystyka