Euromarka - Strona Główna
strona główna | szukaj: Szukaj   |  mapa strony
Klub marki światowej
O konkursie
Euromarka-dobra marka
Laureaci
Fotogaleria
Relacje TV
Opinie i Gratulacje
Katalog Eurobrand
Warunki uczestnictwa
Kontakt
Patroni merytoryczni
Program Certyfikujący Marka PL

.

Klub marki światowej » LOT

LOT jest największym polskim przewoźnikiem lotniczym obecnym na rynku od ponad 77 lat. Firma działa na jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków europejskich. Wśród linii europejskich LOT jest linią średniej wielkości, posiadającą jednak jedną z najmłodszych i najnowocześniejszych flot. Świetnie usytuowany i dobrze funkcjonujący ośrodek tranzytowy w Warszawie i dobrze rozwinięta siatka połączeń we wschodniej i centralnej Europie sprzyjają zwiększeniu udziału największego polskiego przewoźnika w obsłudze przewozów pasażerskich i cargo między Unią Europejską a Europą Wschodnią.

LOT chce utrzymać swoją silną pozycję na szybko rozwijającym się rynku przewozów z i do Polski. Dziś może poszczycić się sukcesami w rywalizacji z innymi liniami lotniczymi, w tym z coraz mocniej obecnymi na polskim rynku zagranicznymi przewoźnikami sieciowymi oraz z tzw. liniami niskokosztowymi. W 2005 roku LOT przewiózł ponad 3,5 miliona pasażerów.

LOT w swoim działaniu łączy długoletnią tradycję i doświadczenie z nowoczesną technologią. Jako pierwsza polska firma LOT uruchomił w latach 90. sprzedaż biletów przez Internet. Dziś tradycyjny papierowy bilet odchodzi w przeszłość. Według opinii IATA bilet elektroniczny w 2007 r. stanie się obowiązującym standardem, zastępując tradycyjny bilet drukowany. Choć wymaga to inwestycji w odpowiednie systemy komputerowe, to pozwoli w skali całej branży obniżyć koszty odprawy pasażerów. Już dziś z biletem etix® można podróżować LOT-em nie tylko w Polsce, ale również do większości portów zagranicznych.

Flota i siatka połączeń

Flota PLL LOT, będąca jedną z najmłodszych na świecie, składa się z 54 samolotów. Trasy atlantyckie obsługiwane są przez 7 szerokokadłubowych Boeingów 767. Na europejskim niebie codzienną służbę w barwach polskiego przewoźnika odbywa 9 Boeingów 737, 10 samolotów Embraer 170, 4 samoloty Embraer 175, 11 regionalnych odrzutowców Embraer 145 oraz 13 turbośmigłowych ATR-ów w wersjach 72 i 42-500, które w barwach regionalnej linii EuroLOT wykonują operacje krajowe i regionalne.
LOT kontynuuje chlubne tradycje rozwoju swojej floty i już w niedalekiej przyszłości, jako pierwsza linia w Europie, wprowadzi do eksploatacji samolot nowej generacji - Boeing 787 Dreamliner.

Swoim klientom LOT oferuje rejsy do kilkudziesięciu miast w Europie i Ameryce Północnej oraz do 10 miast w Polsce. Dzięki współpracy z innymi liniami w formule code-share, LOT może oferować klientom bilety do coraz większej ilości miast m.in. w USA, Kanadzie, Portugalii czy Irlandii. Uczestnictwo w Star Alliance - największym na świecie sojuszu lotniczym sprawia, że pasażerowie LOT-u mogą podróżować do ponad 842 miast w 152 krajach oraz korzystać z saloników na wszystkich najważniejszych lotniskach na świecie. Oznacza to również sprawniejszą i kompleksową obsługę na lotniskach obsługiwanych przez linie lotnicze aliansu.

Produkt

LOT nie pozostaje w tyle za tendencjami rynkowymi i stale dostosowuje swoją ofertę, tak aby spełniała - w jak największym stopniu - oczekiwania różnych grup klientów.
W 2006 r. przeprowadzono wymianę foteli w samolotach Boeing 767-300, montując ergonomiczne, w pełni rozkładane fotele amerykańskiej firmy Weber. Są one wyposażone w precyzyjny elektroniczny mechanizm sterujący zagłówkiem, oparciem, poduszkami i siedziskiem, posiadają indywidualne oświetlenie oraz 2 stoliki i przydatne uchwyty na napoje. Dzięki gniazdku elektrycznemu, pasażerowie w klasie biznes w rejsach atlantyckich mogą podłączyć do nich laptopy i inne przenośne urządzenia elektroniczne. LOT zainwestował również w podniesienie jakości oferty rozrywkowej – podczas lotu każdy z pasażerów otrzyma na pokładzie przenośny odtwarzacz multimedialny. Zmienił się także wystrój kabiny, wzornictwo koców i poduszek. Wraz z sezonem lato 2006 LOT wprowadził wiosenno-letnie menu a potrawy serwowane są na nowej zastawie. To zapowiedź nowego standardu, który pojawi się wraz z wprowadzeniem Boeinga 787 Dreamliner.

Dla osób podróżujących samolotami ważna jest nie tylko cena biletu, ale też takie czynniki, jak: dogodne godziny połączeń, krótkie czasy przesiadek na następny samolot, czy wreszcie szeroka siatka połączeń. Nowe taryfy dla ruchu służbowego zaproponowane ostatnio przez LOT są nie tylko tańsze, ale również bardziej elastyczne niż dotychczas, jeśli chodzi o warunki ich stosowania. Dla osób poszukujących najtańszych ofert LOT przygotował specjalne taryfy internetowe dostępne na stronie www.lot.com. Nie bez znaczenia jest dogodny rozkład, w którym do minimum skrócono czas oczekiwania na połączenia tranzytowe w najważniejszych portach lotniczych Europy. Dzięki zmianom w rozkładzie lotów i dostosowaniu procedur lotniskowych również Warszawa stała się atrakcyjnym punktem nie tylko dla ruchu lokalnego, ale i tranzytowego. Po oddaniu do użytkowania Terminala 2 na warszawskim lotnisku i. F.Chopina możliwe będzie dalsze znaczne podniesienie jakości obsługi pasażerów oraz wprowadzenie nowych usług.

Nagrody

Tego, że LOT jest godny tytułu prestiżowej marki, dowodzą, nie tylko opinie klientów, ale też liczne polskie i międzynarodowe nagrody. W 2005 roku czytelnicy brytyjskiego magazynu „Business Traveller”, po raz ósmy (!) z rzędu, uznali LOT za najlepszą linię lotniczą w Europie Środkowo-Wschodniej. Polski przewoźnik jest również laureatem nagrody brytyjskiego magazynu „Business Travel World” dla najlepszej linii lotniczej w Europie Środkowej i Wschodniej w klasie biznes, którą był nagradzany czterokrotnie w latach 1996-1999. LOT wygrywał również w rankingach przeglądu „Reader’s Digest” jako „Marka Najbardziej Godna Zaufania”? (2001, 2002); oraz OAG jako „Najlepsza Linia Lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej” (2001, 2002).






Istota marki

Dr Jacek KALL
Katedra Marketingu Produktu
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

...»



Wspólnotowe znaki towarowe łatwiej,

ale nie taniej
»


W obronie marki
Andrzej Malinowski
Prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich


Marka to nie tylko znak towarowy, ale przede wszystkim - jeden z głównyc...»



Transgraniczna ochrona znaków towarowych

Ewa Kacperek - radca prawny
Kancelaria SALANS


 
   
 
   
 
   
     
 



EUROMARKA© Wszelkie prawa zastrzeżone. Warszawa 2004
EUROMARKA i wszystkie związane tytuły, logo i oznaczenia są znakami towarowymi - ZASTRZEŻONE - Warszawa 2004
Strona główna | Mapa strony

designed by VENTI

O konkursie | Laureaci | Laureaci | Fotogaleria | Fotogaleria | Relacje TV | Opinie i Gratulacje | Katalog Eurobrand | Warunki uczestnictwa | Kontakt | Patroni merytoryczni | Najwyższa Jakość
statystyka