Euromarka - Strona Główna
strona główna | szukaj: Szukaj   |  mapa strony
Klub marki światowej
O konkursie
Euromarka-dobra marka
Laureaci
Fotogaleria
Relacje TV
Opinie i Gratulacje
Katalog Eurobrand
Warunki uczestnictwa
Kontakt
Patroni merytoryczni
Program Certyfikujący Marka PL

.

Klub marki światowej » Onet.pl

Imponująca rozpiętość treści udostępnianych przez Onet.pl, a co za tym idzie ogromna popularność i postępująca stale rzesza użytkowników, pozwala nam pozycjonować się w prestiżowej kategorii najbardziej liczącego się polskiego multimedium elektronicznego. W ciągu minionej dekady przebyliśmy spektakularną drogę. Od wąsko, specjalistycznie pojmowanego narzędzia dla nielicznych pasjonatów, aż po podmiot, zaspokajający w niespotykanym stopniu potrzeby ogromnej rzeszy użytkowników polskiego internetu.

Misja Onet.pl:

...być najlepszym multimedium ...


Naszym celem jest oferowanie usług tylko najwyższej jakości, przede wszystkim z myślą o jak najpełniejszej satysfakcji – wśród obecnych i przyszłych użytkowników oraz partnerów biznesowych.
Pragniemy, w dobie powszechnego, nieskrępowanego rozwoju technologii komunikacyjnych oferować swoje usługi na wszelkie dostępne platformy komunikacyjne i multimedialne.
Zamierzamy uczynić wszystko dla zachowania charakterystycznej, niepowtarzalnej atmosfery przyjaźni panującej wśród naszych pracowników.
Za najcenniejszy kapitał uważamy ludzi.

 

Historia:

Dzięki entuzjazmowi garstki zapaleńców, Onet na początku oferował katalog stron WWW (pod nazwą Polskie Zasoby Internetu) oraz kilka serwisów tematycznych. W marcu 1997 r. został uruchomiony system darmowej poczty (obecna nazwa OnetPoczta) i stron WWW (teraz Republika WWW). Równolegle wprowadzono szereg dodatkowych usług, takich jak hosting, możliwość tworzenia serwisów internetowych dla klientów zewnętrznych, komercyjna poczta.
W połowie 2001 roku Onet.pl wszedł w skład Grupy ITI, największej polskiej grupy medialnej. W skład Grupy ITI wchodzą między innymi stacje telewizyjne TVN, TVN24, TVN Siedem, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, iTVN, największa w Polsce sieć kin wieloekranowych Multikino, Wydawnictwo Pascal.
Od 28 lutego 2006 roku w związku z połączeniem Grupy Onet.,pl SA z Onet.pl SA, portal funkcjonuje w ramach Grupy Onet.pl SA.

Grupa Onet to czołowa polska grupa działającą w obszarze Nowych Mediów. Jej aktywność skupia się przede wszystkim na rynku internetowym. Jest spółką publiczną, notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (z symbolem GRO) od 1994 roku (do 21 stycznia 2002 r. pod nazwą Optimus S.A.). Grupa Onet funkcjonuje w ramach grupy kapitałowej spółki International Trading and Investments Holdings S.A. Luxembourg („Grupa ITI”)

Milion odsłon portal przekroczył już niespełna półtora roku po powstaniu – w listopadzie 1997 roku. 10 milionów odsłon miesięcznie zostało przekroczone w lutym 1998 roku, 100 milionów w lipcu 2000 roku, a pół miliarda we wrześniu 2001 roku.
Onet.pl jako pierwsza witryna w naszym kraju, pokonał magiczną barierę miliarda odsłon miesięcznie (31 stycznia 2003 roku). Właśnie tę datę można uznać za symboliczny akces do ekskluzywnego grona liczących się witryn europejskich, których oglądalność miesięczna wyraża się liczbami dziesięciocyfrowymi.
Porównanie zasięgu Onetu na tle innych portali europejskich w ich krajach jak również portali światowych, uzmysławia, ze nasza pozycja jest dużo lepsza niż w przypadku zagranicznej konkurencji. ¦redni zasięg portali narodowych w krajach zachodnich to około 50 proc, w przypadku Onetu wartość ta utrzymuje się na poziomie około 75 proc.

Użytkownicy Onetu dokonali w 2005 łącznie prawie 25 miliardów odsłon (średnio około 2 mld odsłon miesięcznie – druga w rankingu WP fluktuowała wokół 1 mld odsłon miesięcznie). Oznacza to, że każdy z Internautów przeczytał na Onet.pl średnio 14.000 stron w roku ( a więc tak, jakby czytał codziennie „od deski do deski” 40-stronicową gazetę).
Pod względem czasu spędzonego przez Internautów portal nie miał sobie równych. Jeśliby zsumować czas spędzony przez wszystkich internautów w 2005 roku na naszych serwisach otrzymalibyśmy łączny wynik ponad 50.000 lat.
Przeciętnie Internauta spędził na stronach Onet.pl ponad 64 godziny w roku (czyli ponad czwartą część całego czasu spędzonego w Internecie w ogóle). W grudniu 2005 została przekroczona liczba 3 mln internautów w ciągu dnia.

W pierwszej połowie 2004 roku, Onet.pl po raz pierwszy w swojej historii i jako pierwszy znaczący portal osiągnął trwałą rentowność. wykazał zysk netto, generując przychody ze sprzedaży: usług marketingowych (w tym w szczególności ze sprzedaży reklamy internetowej oraz e-commerce), z płatnych serwisów tematycznych, płatnych kont poczty elektronicznej, rejestracji domen internetowych.

Stan dzisiejszy:

Onet.pl jest największym multimedium w Polsce. Poza przychodami marketingowymi (reklama, e-commerce, reklama wyszukiwarkowa) osiąga przychody z usług świadczonych użytkownikom (płatne serwisy treściowe, usługi pocztowe i hostingowe, serwisy aukcyjne, ogłoszeniowe i towarzyskie, usługi telekomunikacyjne).

W ofercie portalu, zdecydowanie najbogatszej i najbardziej różnorodnej w całym polskim internecie znajduje się rozbudowany pakiet serwisów i usług. Do dyspozycji użytkowników oddano wiodące światowe mechanizmy przeszukiwania stron WWW, serwisy tematyczne, encyklopedyczne, e-commerce, ogłoszeniowe, komunikacyjne, społecznościowe i bazy danych.
Onet.pl prowadzi ponad 200 rozbudowanych serwisów internetowych, wiele z nich tworzonych we współpracy z renomowanymi partnerami.
Na stronach portalu polscy internauci mają codzienny dostęp do najświeższych artykułów z najbardziej znaczących tytułów prasy światowej. Portal zamieszcza materiały między innymi z International Herald Tribune, New York Times, Der Spiegel, Le Monde, la Vanguardia, Le Figaro, L’Express,  Financial Times, The Guardian, The Independent (W.Brytania) i innych.

Wśród zasobów znajduje się ogromne centrum informacji, jakim jest WIEM: Wielka Internetowa Encyklopedia Multimedialna; ogromny, na bieżąco aktualizowany serwis encyklopedyczny w polskiej sieci.

Nieustanne wzbogacanie oferty tematycznej i pogłębianie zakresu serwisów dostępnych w ofercie portalu sprawiło, że staliśmy się uznanym kanałem dystrybucji informacji. W czerwcu 2004 została pokonana kolejna, spektakularna bariera: po raz pierwszy internetowy portal uzyskał większą liczbę cytowań niż stacje radiowe i telewizyjne. Od tego czasu comiesięczne analizy Instytutu Monitorowania Mediów pozycjonują Onet.pl jako najczęściej cytowane medium internetowe w Polsce.

Największe firmy działające w Polsce powierzają Onet.pl budżety reklamowe, W trosce o klienta Onet.pl wprowadził, jako pierwszy w kraju najnowocześniejsze formy reklamy internetowej, stosowane przez światowych liderów rynku. Onet.pl jako lider polskich portali jest najchętniej wykorzystywanym przez reklamodawców medium internetowym w Polsce, od pięciu lat będąc niekwestionowanym liderem na rynku reklamy internetowej, z udziałem w przychodach na poziomie sięgającym niemal 38 procent wartości rynku.

Logo Onet.pl
jest, już tradycyjnie obecne w imponującej liczbie patronatów medialnych - w liczbie niemal pół tysiąca rocznie.

Status marki:

Marka Onet.pl jest najsilniejszą i najbardziej rozpoznawalną marką wśród polskich witryn internetowych. Znajomość wspomagana wynosi 94 procent, natomiast znajomość spontaniczna 80 procent (dane za: NetTrack, SMG/KRC, I kwartał 2005).
Jej silny status potwierdzają liczne nagrody a także czołowe lokaty zajmowane w najbardziej miarodajnych zestawieniach. (np. Superbrands Polska, czy też Most Trusted Brands Riders Digest  - sześć razy z rzędu).
Wyniki ostatniego, ubiegłorocznego rankingu MARQA 2005 przygotowanego przez Ernst & Young oraz dziennik Rzeczpospolita pokazały, że Onet.pl to najsilniejsza w ogóle marka w Polsce. W rankingach szczegółowych zajęła pierwszą lokatę w głównym rankingu najsilniejszych polskich marek (przed Wedlem i Winiarami), a także w zestawieniach szczegółowych, m.in. lojalności klientów (przed Wedlem i Ruchem), priorytetu w świadomości (przed Dębicą i Orlenem) i najczęściej wybieranych marek (przed Wedlem i TVN). Zdaniem konsumentów Onet.pl przynależy także do ścisłej krajowej czołówki wyłonionej według takich kryteriów, jak świadomość marki (miejsce drugie), referencje (miejsce trzecie) czy prestiż (miejsce czwarte).
Status honorują liczne nagrody, wyróżnienia a także czołowe lokaty w najbardziej miarodajnych zestawieniach

Onet nieustannie promuje swoją markę, kładąc największy nacisk na jakość wszelkich treści, produktów, usług. Od dziesięciu lat oferujemy wszystko, co w internecie najlepsze, i to w niezwykle szerokim zakresie, wychodząc naprzeciw niezwykle zróżnicowanym potrzebom i oczekiwaniom odbiorców, użytkowników, klientów, partnerów handlowych i marketingowych. 






Istota marki

Dr Jacek KALL
Katedra Marketingu Produktu
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

...»



Wspólnotowe znaki towarowe łatwiej,

ale nie taniej
»


W obronie marki
Andrzej Malinowski
Prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich


Marka to nie tylko znak towarowy, ale przede wszystkim - jeden z głównyc...»



Transgraniczna ochrona znaków towarowych

Ewa Kacperek - radca prawny
Kancelaria SALANS


 
   
 
   
 
   
     
 



EUROMARKA© Wszelkie prawa zastrzeżone. Warszawa 2004
EUROMARKA i wszystkie związane tytuły, logo i oznaczenia są znakami towarowymi - ZASTRZEŻONE - Warszawa 2004
Strona główna | Mapa strony

designed by VENTI

O konkursie | Laureaci | Laureaci | Fotogaleria | Fotogaleria | Relacje TV | Opinie i Gratulacje | Katalog Eurobrand | Warunki uczestnictwa | Kontakt | Patroni merytoryczni | Najwyższa Jakość
statystyka