Euromarka - Strona Główna
strona główna | szukaj: Szukaj   |  mapa strony
Klub marki światowej
O konkursie
Euromarka-dobra marka
Laureaci
Fotogaleria
Relacje TV
Opinie i Gratulacje
Katalog Eurobrand
Warunki uczestnictwa
Kontakt
Patroni merytoryczni
Program Certyfikujący Marka PL

.

Klub marki światowej » Wittchen



1. Początki firmy – skąd pomysł na tego rodzaju działalność?

W życiu się tak rożnie układa, nie robiłem za młodu planów na przyszłość. Miałem różne zainteresowania i talenty. W połowie lat osiemdziesiątych po szkole oddałem się pasji podróżowania. Trwało to wiele lat. W którymś momencie postanowiłem wrócić do kraju, były lata dziewięćdziesiąte – przemiany. I to był impuls do rozpoczęcia własnej działalności.
Znałem się trochę na handlu. Przywiozłem na początek do Polski drobną galanterie. Okazało się, że jest popyt na tego rodzaju towar i następny transport był już z moim logo.

 

2. Czy trudno było zbudować Markę Wittchen na Polskim rynku?

Nie był to dla mnie duży problem. W prawdzie w tamtych czasach ludzie jeszcze nie przywiązywali tak mocno wagi do marki, ale drobnymi krokami doszliśmy do sukcesu. Chciałem sprzedawać rzeczy z własnym znakiem, coś wyjątkowego, o dobrej jakości – usługa na poziomie. Prezentowaliśmy tradycje, towar dobry, dobrze opakowany, wyjątkowy.

3. Jak firma zdobywa inne rynki?

Intensywnie wystawiamy się na targach zagranicznych z prezentacja naszych kolekcji. Sprzedajemy dwadzieścia procent naszego towaru w krajach europejskich i na wschodzie. Strategią naszej firmy na przyszłość jest zdobywanie nowych rynków poprzez rozwój eksportu.

 

4. Czy trudno jest walczyć z podróbkami i czy Wittchen ma taką „konkurencje”?

Już od wielu lat zmagamy się z tym problemem i w Polsce i np. w Rosji. Za wschodnią granicą proceder kwitnie na masową skale. Takie same znaki, pudełka - sprzedawane na bazarach za dużo niższą cenę. Nie jesteśmy w stanie tego ścigać, nikt nie przestrzega tam praw do ochrony znaku towarowego.
Ale z drugiej strony to dowód na to, że jesteśmy dobra marka i warto nas podrabiać. Większy problem mamy w Polsce. Konkurencja nie wiedząc jak z nami walczyć, zaczęła produkować nasze wzory. Podrobiono nawet nasze logo, które jest identyczne. Różnica tkwi w nazwie na szarfie. Dla klienta jest to niestety niedostrzegalne. TRUDNO jest walczyć z nieuczciwymi producentami, szczególnie, że w świetle prawa logo jest inne.
Staram się rozmawiać z właścicielami sklepów, w których jest nasz towar, aby byli wierni naszym produktom. Wzajemny szacunek i dobra współpraca przekłada się na lojalność wobec naszej firmy i marki.

 

5. Skąd bierze się inspiracja dla nowych, niepowtarzalnych kolekcji?

W dużej mierze wymusza to na nas rynek. Polacy są bardzo wybredni. Oczekują wyjątkowo dużego wyboru. Klient jest zadowolony jak może obejrzeć dużo różnego towaru. Wprowadzamy, zatem nowe kolekcje dwa razy w roku, po kilkanaście torebek, ciągle zmieniamy produkty, wprowadzamy nowe wzory.
Jesienią ruszyliśmy z kolejną niespodzianką dla naszych klientów - ze sprzedażą butów damskich i męskich.
Będzie to już pełen asortyment, który chcemy zaproponować. Klienci znający nasza markę, ceniący ją będzie mógł kupić nasze wyroby w „komplecie”.

6. W jakim stopniu Wittchen stawia na klienta indywidualnego, a jak bardzo jest zainteresowana współpracą z klientem korporacyjnych?

Od lat nasza działalność firmy to sprzedaż dla klienta korporacyjnego. Duża część obrotu pochodzi właśnie z takiej współpracy. Mamy specjalny dział z bardzo dobrymi handlowcami, którzy proponują ciągle coś nowego – gwarantując wysoka jakość.
Uczestniczymy w przetargach i udaje się pozyskiwać nowych klientów oraz utrzymywać tych, którzy są zadowoleni ze współpracy z naszą firmą.
Klienci kupują nasze wyroby, żeby kogoś obdarować, więc nasz produkt, czyli jakość, szlachetność i marka jest odpowiednim prezentem

7. Jakie plany na przyszłość?

Oczywiście kolejne sklepy. Muszą być w najlepszych punktach w kraju. W Polskich realiach to punkty w galeriach handlowych. Powstaje coraz więcej nowoczesnych obiektów handlowych, które oferują towar z wyższej półki i tam chcemy zaistnieć. Mamy nadzieje, że otworzymy 50 nowych sklepów w najbliższym czasie.

 

8. Pasje Pana Prezesa, szczególne zainteresowania? Czy trudno połączyć pasje z biznesem? Czy jedno z drugim jest nierozłączne?

Oczywiście w dalszym ciągu podróże. A co do połączenia pasji z biznesem, to w moim przypadku to bardzo proste. Kolejny kontrakt, kolejne otwarcie sklepu, kolejna inwestycja to działania nierozłączne z podróżowaniem.

Dziękuje za rozmowę BS







Istota marki

Dr Jacek KALL
Katedra Marketingu Produktu
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

...»



Wspólnotowe znaki towarowe łatwiej,

ale nie taniej
»


W obronie marki
Andrzej Malinowski
Prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich


Marka to nie tylko znak towarowy, ale przede wszystkim - jeden z głównyc...»



Transgraniczna ochrona znaków towarowych

Ewa Kacperek - radca prawny
Kancelaria SALANS


 
   
 
   
 
   
     
 



EUROMARKA© Wszelkie prawa zastrzeżone. Warszawa 2004
EUROMARKA i wszystkie związane tytuły, logo i oznaczenia są znakami towarowymi - ZASTRZEŻONE - Warszawa 2004
Strona główna | Mapa strony

designed by VENTI

O konkursie | Laureaci | Laureaci | Fotogaleria | Fotogaleria | Relacje TV | Opinie i Gratulacje | Katalog Eurobrand | Warunki uczestnictwa | Kontakt | Patroni merytoryczni | Najwyższa Jakość
statystyka